رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است

۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۹ کد : ۴۱۹۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۴
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور: گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است

به گزارش روابط عمومی : نشست تبیین فعالیت ها و طرح های کیفیت محور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با حضور دکتر امید برگزار شد

دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در این نشست تصریح کرد: این دانشگاه در سال 1371 و با هدف استفاده از ظرفیت های بخش های تولیدی و خدماتی  بدون نیاز به ظرفیت سازی جدید و با بهره گیری از اساتید خبره شروع به کار کرد.

تا سال 1384 تعداد مراکز علمی کاربردی در کشور به 310 مرکز رسید و اکثر این مراکز مطابق با اهداف اولیه و مجهز به محیط کار واقعی  فعالیت می نمودند  از سال 84 تا سال 91 تعداد مراکز علمی کاربردی به 1100 مرکز رسید که در بعضی ازمراکز معیار های آموزش عالی رعایت نشد و فاقد شرایط اولیه برای تاسیس بودند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال های گذشته گرایش و توجه مردم به سمت آموزش های مهارتی و رشته هایی که منجر به شغل می شود بیشتر شده است ما در این دانشگاه رشته های فنی بسیار خوبی داریم که توجه به آن می تواند تکنسین های ماهری را در بخش های مختلف به جامعه تحویل دهد

وی افزود: تا سال گذشته اکثر مراکز علمی کاربردی کشور فاقد اساسنامه بوده و هم اکنون 100 مرکز علمی کاربردی دارای اساس نامه مدون شده اند  و مابقی نیز به سرعت در حال انجام است
وی با تاکید بر سیاست کیفیت بخشی به فعالیتهای دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد : در این راستا با توجه به اینکه سیاست کمیت گرایی منجر به رشد بی رویه در تعداد مدرسان  و به تبع آن افت کیفیت مراکز علمی کاربردی شده بود، با در دستور کار قرار گرفتن ارزیابی علمی و عمومی مدرسان، 30 درصد از مجموع 14 هزار مدرسی که در گذشته جذب این دانشگاه شده بود، تعدیل شدند.
دکتر امید افزود: در گذشته پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی بسیار آسان بود اما اکنون مبنای جذب مدرس، فراخوان و ارزیابی بر اساس صلاحیت های علمی، عمومی و حرفه ای است.
وی یادآور شد: امسال در حالی از این طریق نسبت به جذب هشت هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی اقدام شد که 46 هزار متقاضی ثبت نام کردند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان سال تحصیلی 98-97، این موضوع در دستور کار قرار دارد و تاکنون چندین مرکز به بخش غیردولتی واگذار شده است.
وی ادامه داد: در گذشته 70 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی از شاغلان وکارمندان و بقیه جوانانی بودند که پس از فارغ التحصیلی از آموزش و پرورش وارد دانشگاه می شدند، اما این موضوع اکنون برعکس شده است.


درابتدای این نشست، دکتر محمدصالح احمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارائه کرد.

وی در این گزارش اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این دانشگاه توجه ویژه به حوزه کارورزی است و با جلساتی که برگزار شده موانع اجرای درس کار ورزی بررسی شده است اگر این درس کار ورزی به درستی اجرا شود به اندازه چند واحد درس تئوری موثر است

وی تصریح کرد: ترکیب اعضای کمیته برنامه ریزی درسی واحد استانی از افرادی تشکیل شده است که از  محیط وبازار کار هستند و به خوبی نیاز های بازار کار را می شناسند همچنین به دوره های تک پودمان و تدوین سرفصل های مهارتی در کمیسیون برنامه ریزی درسی توجه ویژه ای شده است

در حوزه ترویج فرهنگ کار آفرینی نیز کلینیک مشاوره کار آفرینی را راه اندازی کردیم که باعث استقبال دانجشویان شده است

 


نظر شما :