دکتر احمدی : نظارت بر حسن عملکرد مراکز آموزشی و گسترش مهارت‌های آموزشی از مهمترین وظایف واحد استانی است

۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۳۶۴۲ اخبار
دکتر احمدی : نظارت بر حسن عملکرد مراکز آموزشی و گسترش مهارت‌های آموزشی از مهمترین وظایف واحد استانی است.
دکتر احمدی : نظارت بر حسن عملکرد مراکز آموزشی و گسترش مهارت‌های آموزشی از مهمترین وظایف واحد استانی است

به گزارش روابط عمومی دکتر محمدصالح احمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه شکل‌گیری این دانشگاه در راستای پر کردن خلاء موجود در ارتباط با آموزش‌های کاربردی بوده است، اظهار داشت: سرفصل‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود، 70 درصد عملی و 30 درصد تئوری است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه وابستگی مالی به دولت ندارد، گفت: مزیت مهم این دانشگاه این است که انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و در مدت زمان بسیار کم امکان تصویب و اجرای یک رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشته‌ها براساس نیاز بازار و جامعه ایجاد می‌شود، پس از اینکه نیاز به این رشته دیگر وجود نداشت، از چرخه آموزشی دانشگاه کنار گذاشته می‌شود.

دکتر احمدی تعداد رشته های این دانشگاه در استان یزد را 150 کدمحل دانست و خاطرنشان کرد: در استان یزد 23 مرکز علمی کاربردی فعالیت دارند و نزدیک به هشت هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد افزود: نظارت بر حسن عملکرد مراکز آموزشی و گسترش مهارت‌های آموزشی از مهمترین وظایفی است که واحد مرکزی این دانشگاه بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی بر سه پایه مدرس، دانشجو و امکانات آموزشی استوار است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار مدرس علمی کاربردی در استان یزد داریم.

وی گفت: با توجه به ضرورت بررسی صلاحیت‌ها، طبق ساز و کارهای مناسب نسبت به بررسی صلاحیت آنها اقدام شده و تا به الان این اقدام برای 53 نفر از مدرسان برگزار شده است.

دکتر احمدی با بیان اینکه یکی از نتایج خوبی که این اقدام داشت، ایجاد جو مناسبی بین اساتید برای بهتر شدن کیفیت کاری بوده، تصریح کرد: یکی از اقدامات برجسته‌ای که در این دانشگاه به‌صورت ویژه مدنظر قرار گرفته، اجرای دو دوره کارآموزی ویژه دانشجویان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ادامه داد: در صورتی که این دو دوره به صورت مناسبی انجام شود، می‌توان انتظار داشت که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه یک سر و گردن بالاتر از دانشجویان نظری دیگر دانشگاه‌ها باشند.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در این دانشگاه از 21 آذر اشاره کرد و گفت: سمینار نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه صنعت شیرینی استان یزد یکی از برنامه‌های اصلی این هفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت شیرینی استان یزد در کل کشور و جهان معروف است، گفت: متاسفانه نتوانستیم این محصول را به عنوان یک برند در بازارهای داخلی و خارجی مطرح کنیم.

دکتر احمدی عنوان کرد: موضوع قابل مهم در این زمینه این است که متاسفانه علمی کاربردی برای جامعه به صورت کامل شناخته شده نیست و متاسفانه در دوره‌ای که کل سیستم آموزشی کشور با تعدد دانشجو روبه‌رو بود، علمی کاربردی هم از این قافله عقب نماند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است مواردی که ایجاد بدبینی در جامعه نسبت به علمی کاربردی می‌کند را برطرف کنیم و به‌هیچ عنوان تضمینی برای ادامه فعالیت واحدها یا رشته‌هایی که قادر به ارائه مهارت‌های کاربردی به دانشجویان نیستند را نداده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که در زمینه کیفی‌سازی فعالیت‌های این دانشگاه انجام شده، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بحث مدرک‌گرایی به صورت کامل از این دانشگاه رفع شده و تمام دانشجویان و مدرسان به‌دنبال کسب آموزش‌های مهارتی و کاربردی باشند.

وی یکی از رویکردهای این دانشگاه را بومی‌سازی رشته‌های طلاسازی و گردشگری دانست و عنوان کرد: 85 تا 90 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

 


نظر شما :