دومین جلسه مدیریت بحران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی : دکتر محمد صالح احمدی رئیس دانشگاه جام علمی کاربردی واحد استان یزد در دومین جلسه مدیریت بحران که در واحد استانی برگزار شد اظهار داشت:دانشگاه جامع علمی کاربردی از لحاظ تدوین دورهها کاملاً منعطف میباشد و میتواند رشتههایی که مورد نیاز جامعه میباشد، تعریف نماید و پس از برطرف کردن نیازهای آموزشی مورد نیاز، دورهها اتمام یابند. بنابراین دورهها، تقاضا محور میباشند و براساس تقاضای محیط و بازار دوره تعریف و بعد از ارضاء آن تقاضا، دورهها خاتمه مییابند.
در ادامه این جلسه حسینی منش رئیس مرکز علمی کاربردی استانداری در بیاناتی اظهار داشت: دورههای کوتاهمدت برای پرسنل ادارات تابعه و سازمانهای دولتی توسط مرکز استانداری صورت میپذیرد. دورههای مصوب وزارت کشور و سازمان مدیریت توسط مرکز استانداری هماکنون در حال برگزاری میباشد. برگزاری این دورهها در قالب تفاهمنامهای است که با استانداری صورت پذیرفته است.
حسینی منش خاطر نشان ساخت:انجام دورههای آموزشی استانداری در دفتر جدیدی که در استانداری راهاندازی شده است انجام میشود و میبایست انجام دورهها توسط مرکز از طریق آن دفتر صورت پذیرد
در این جلسه دکتر فاطمی عضو دفتر مدیر کل بحران استانداری گفت: یزد استان هدف کشور در برگزاری آموزشهایی که به دنبال گواهی نمیباشند است. حدود 70 درصد دورهها برای عموم مردم پیشبینی شده است و 30 درصد برای ادارات میباشد که دورههای آن توسط دستگاهها مشخص شده است. هردستگاهی امکانات آموزشی خود را دارند که نیاز به امکانات آموزشی خود را دارند اما در خصوص بحث گواهیهای آموزشی برای ارگانهایی که مرکز آموزش علمی کاربردی دارند میتوانند گواهی بعد از برگزاری دورهها صادر نمایند. اما برای ارگانهای دیگر میبایست مجوز از سازمان مدیریت توسط مراکز علمی کاربردی جهت برگزاری دورهها اخذ نمایند. برای صدور مجوز دوره مرکز میبایست از سازمان مدیریت مجوز برگزاری و صدور بگیرد.
در پایان این جلسه پیشنهاداتی به شرح زیر مطرح شد.
· پیگیری صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت به مراکز منتخب علمی کاربردی.
· هیچ بانک اطلاعاتی مربیان مدیریت بحران وجود ندارد و میبایت از طیرق مکانیزمی این بانک اطلاعاتی را راهاندازی نمود.
· بانک اطلاعاتی مربیان در حوزههای مختلف مرتبط با مدیریت بحران تهیه شود و کتابچهای از آن تهیه و به هر ادارهای داده شود.
· کارگاههای توانمندسازی مدیران بحران که میتوان این کارگاهها توسط مراکز برگزار شود. و شرایط بحرانی را به صورت عملیاتی تجربه نمایند.
· راهاندازی رشته محل مدیریت بحران به صورت مقطعدار.
· مرکز تخصصی که در حوزه مدیریت بحران فعالیت نمایند، نداریم چه دولتی و چه غیر دولتی و این نیاز در کشور وجود دارد. چون خلاء یک مرکز آموزشی مهارتی و کاربردی در کشور در زمینه بحران وجود ندارد و این نیاز کاملا احساس میشود.
· فراهم نمودن سازو کاری که بتوان این دورهها را در قالب تک درس و تکپودمانهای دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار نمود.
· برگزاری دورههای آموزشی برای عموم مردم به نوعی سرمایهگذاری برای دانشگاه در آینده میباشد، هرچند هزینههایی برای دانشگاه در بر دارد.
· این دورهها برای جاهایی که کانون جمعیت میباشد مثل مساجد، هیئات، NGOها میتوان برگزار نمود.
