دومین جلسه مدیریت بحران برگزار شد

۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۳۶۲۹ اخبار
دومین جلسه مدیریت بحران
دومین جلسه مدیریت بحران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی : دکتر محمد صالح  احمدی رئیس دانشگاه جام علمی کاربردی واحد استان یزد در دومین جلسه مدیریت بحران که در واحد استانی برگزار شد اظهار داشت:دانشگاه جامع علمی کاربردی از لحاظ تدوین دوره­ها کاملاً منعطف می­باشد و می­تواند رشته­هایی که مورد نیاز جامعه می­باشد، تعریف نماید و پس از برطرف کردن نیازهای آموزشی مورد نیاز، دوره­ها اتمام یابند. بنابراین دوره­ها، تقاضا محور می­باشند و براساس تقاضای  محیط و بازار دوره تعریف و بعد از ارضاء آن تقاضا، دوره­ها خاتمه می­یابند.

در ادامه این جلسه حسینی منش رئیس مرکز علمی کاربردی استانداری در بیاناتی اظهار داشت: دوره­های کوتاه­مدت برای پرسنل ادارات تابعه و سازمان­های دولتی توسط مرکز استانداری صورت می­پذیرد. دوره­های مصوب وزارت کشور و سازمان مدیریت توسط مرکز استانداری هم­اکنون در حال برگزاری می­باشد. برگزاری این دوره­ها در قالب تفاهم­نامه­ای است که با استانداری صورت پذیرفته است.

حسینی منش خاطر نشان ساخت:انجام دوره­های آموزشی استانداری در دفتر جدیدی که در استانداری راه­اندازی شده است انجام می­شود و می­بایست انجام دوره­ها توسط مرکز از طریق آن دفتر صورت پذیرد

در این جلسه دکتر فاطمی عضو دفتر مدیر کل بحران استانداری گفت: یزد استان هدف کشور در برگزاری آموزش­هایی که به دنبال گواهی نمی­باشند است. حدود 70 درصد دوره­ها برای عموم مردم پیش­بینی شده است و 30 درصد برای ادارات می­باشد که دوره­های آن توسط دستگاه­ها مشخص شده است. هردستگاهی امکانات آموزشی خود را دارند که نیاز به امکانات آموزشی خود را دارند اما در خصوص بحث گواهی­های آموزشی برای ارگان­هایی که مرکز آموزش علمی کاربردی دارند می­توانند گواهی بعد از برگزاری دوره­ها صادر نمایند. اما برای ارگان­های دیگر می­بایست مجوز از سازمان مدیریت توسط مراکز علمی کاربردی جهت برگزاری دوره­ها اخذ نمایند. برای صدور مجوز دوره مرکز می­بایست از سازمان مدیریت مجوز برگزاری و صدور بگیرد.

در پایان این جلسه پیشنهاداتی به شرح زیر مطرح شد.

·         پیگیری صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت به مراکز منتخب علمی کاربردی.

·         هیچ بانک اطلاعاتی مربیان مدیریت بحران وجود ندارد و می‌بایت از طیرق مکانیزمی این بانک اطلاعاتی را راه‌اندازی نمود.

·         بانک اطلاعاتی مربیان در حوزه­های مختلف مرتبط با مدیریت بحران تهیه شود و کتابچه­ای از آن تهیه و به هر اداره­ای داده شود.

·         کارگاه­های توانمند­سازی مدیران بحران که می­توان این کارگاه­ها توسط مراکز برگزار شود. و شرایط بحرانی را به صورت عملیاتی تجربه نمایند.

·         راه­اندازی رشته محل مدیریت بحران به صورت مقطع­دار.

·         مرکز تخصصی که در حوزه مدیریت بحران فعالیت نمایند، نداریم چه دولتی و چه غیر دولتی و این نیاز در کشور وجود دارد. چون خلاء یک مرکز آموزشی مهارتی و کاربردی در کشور در زمینه بحران وجود ندارد و این نیاز کاملا احساس می­شود.

·         فراهم نمودن سازو کاری که بتوان این دوره­ها را در قالب تک ­درس و تک­پودمان­های دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار نمود.                 

·         برگزاری دوره­های آموزشی برای عموم مردم به نوعی سرمایه­گذاری برای دانشگاه در آینده می­باشد، هرچند هزینه­هایی برای دانشگاه در بر دارد.

·         این دوره­ها برای جاهایی که کانون جمعیت می­باشد مثل مساجد، هیئات، NGOها می­توان برگزار نمود.


نظر شما :