دکتر صدرا ابرقویی: روابط عمومی آینه تمام نمای یک مجموعه است

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۳۳۲۰ اخبار شیرپوینت
.
دکتر صدرا ابرقویی: روابط عمومی آینه تمام نمای یک مجموعه است

به گزارش روابط عمومی دکتر صدرا ابرقویی در جمع مدیران و مسئولین روابط عمومی های استان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در بهبود وضعیت سازمان ها وایجاد تعامل با بیرون از سازمان گفت: روابط عمومی در قرن 21 بسیار پیچیده تر از روابط عمومی های قبل از آن است و تحولات فراگیر دنیای معاصر مسئولیت های بیشتری را متوجه مسئولین روابط عمومی می کند.

وی افزود:اگر بخواهیم روابط عمومی در حد مطلوب و متناسب با شرایط قرن 21 نقش آفرینی کند بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که در درجه نخست در هر سازمانی نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام گردد

وی تصریح کرد:مدیر روابط عمومی باید دارای ویژگی های باشد تا بر اساس آن ها بتواندپیشرفت لازم در پیشبرد اهداف سازمانی را محقق نماید و اعتماد مخاطبان اداره و سازمان را نیز به خود جلب نماید

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های روابط عمومی گفت:یک روابط عمومی موفق باید داری 26 ویژگی باشد که مهمترین آنها داشتن دانش ومهارت تخصصی است همچنین داشتن احساس تعهد  نسبت به سازمان و جامعه ، ارائه مشاوره های موثر  به مدیران ارشد سازمان ،حفاظت از حریم سازمان در مقابل جو سازی ها و خلاف گویی ها از جمله مهترین ویژگی های روابط عمومی هاست.

رئیس دانشگاه جامع کاربردی واحد استان یزد خاطر نشان کرد انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و دریافت بازخورد آن جهت ارائه به کارکنان و مردم یکی از مهمترن وظایف و ویژگی های روابط عمومی موفق است همچنین داشتن صداقت در کار روابط عمومی نقش بسیار مهم وسازنده ای دارد و سبب جلب اعتماد می شود پس نباید صداقت کاری را حتی برای یک لحظه از نظر دور نگه داشت .

وی استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها را هنر یک روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی آینه تمام نمای یک مجموعه است و باید با استفاده از بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها  بتواند نقش مهمی در تنویر افکار عمومی داشته باشد .

در ادامه این مراسم داوود پاک طینت مدیر کل روابط عمومی استانداری اظهار داشت.اجرایی شدن سند راهبردی روابط عمومی ها، به عنوان یك مطالبه از طرف روابط عمومی ها مطرح است و پرسش مدیران و كارشناسان روابط عمومی های استان، برای اجرایی شدن سند راهبردی، یك اتفاق مبارك است.
 مدیر كل روابط عمومی استانداری یزد همچنین با اشاره به اینكه در برخی از رسانه های محلی، اجرای سند به عنوان یك مطالبه از روابط عمومی استانداری مطرح شده است گفت: اصل این دغدغه و توجه، برای مجموعه تدوین كننده سند راهبردی، محترم است هرچند ممكن است پشت این ابراز نظرها نیات دیگری هم نهفته باشد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در نهادها گفت: میزان توجه مدیران به روابط عمومی ها، متناسب با میزان توانایی روابط عمومی ها است و به هر میزان یك روابط عمومی بتواند خود را تقویت نماید، مدیران به سمت آن گرایش بیشتری خواهند داشت و به عنوان یك مشاور به او نگاه خواهند كرد.
پاك طینت، خواستار مطالعه دقیق سند راهبردی روابط عمومی های استان توسط مدیران و كارشناسان روابط عمومی ها شد و افزود: سند راهبردی روابط عمومی های استان محتوای بسیار خوبی دارد كه در صورت اجرای دقیق می توانیم شاهد رشد و شكوفایی روابط عمومی های استان باشیم.


نظر شما :