رییس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد: نظام آموزش عالی مهارتی باید بر سرعت خود بیفزاید

۲۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۳۱۵۷ اخبار شیرپوینت
​رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد با اشاره به ویژگی‌های دوره‌های آموزش مهارت و فناوری، گفت: نظام آموزش عالی مهارتی در کشور باید به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه بر سرعت خود در اجرای برنامه‌ها بیفزاید ​
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد: نظام آموزش عالی مهارتی باید بر سرعت خود بیفزاید

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، دکتر ناصر صدرا ابرقویی در جمع روسای دانشگاه‌های استان با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری، اظهار کرد: آموزش‌های مهارت و فناوری به عنوان بنیانی برای توانمند‌سازی سرمایه‌های انسانی، امکان ثروت آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی مومن، متخصص و کار آفرین متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار، توامان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش‌های مختلف بومی اعم از دولتی وغیردولتی فراهم می‌آورد.
 
وی افزود: نظام آموزش عالی مهارتی در کشور باید به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه با تعامل و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بر سرعت خود در اجرای برنامه‌ها بیفزاید.
 
ابرقویی با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر تصویب آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، گفت: دوره‌های آموزش مهارت و فناوری در بخش‌های دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی و در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی طراحی و اجرا می‌شود.
 
وی افزود: این آموزش‌ها درحوزه‌های صنعت (نفت، معدن، انرژی، صنایع غذایی، فناوری پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و موارد مشابه)، کشاورزی (شیلات و آبزیان، منابع طبیعی، دامپروری، دامپزشکی، زراعت و باغبانی و موارد مشابه)، خدمات (ورزش، اقتصاد، مدیریت و تجارت، گردشگری، آموزش، نظامی و امنیتی و موارد مشابه) و فرهنگ و هنر ( امور فرهنگی، رسانه،‌ صنایع دستی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی، تاتر و موارد مشابه) تعریف می‌شود.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد معرفی و هدایت فارغ‌التحصیلان آموزش مهارت و فناوری به بازار کار از طریق تعامل با بخش دولتی و غیردولتی و بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی شناسایی شده و توانمندی فارغ التحصیلان، همچنین تامین نیاز آموزشی حوزه‌های شغلی تا بالاترین سطوح آموزش عالی مهارت و فناوری بر اساس تحولات فناوری و فراهم کردن زمینه آموزش مادام العمر و فراهم کرد امکان تجمیع دوره‌های آموزش تکمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل‌سازی با دوره‌های رسمی را از مهمترین ویژگی‌های اجرای دوره های ملی مهارت و فناوری عنوان کرد
 

نظر شما :