رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان: تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری یک ضرورت است

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۳۱۵۲ اخبار شیرپوینت
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان: تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری یک ضرورت است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان: تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری یک ضرورت است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان: تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان :دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشرفت وتوسعه فرهنگی اجتماعی و سیاسی هر جامعه ای را فرایندی بسیار مهم دانست  که طی آن استعداد های جامعه بارور و شکوفا می شود که این امر به طور حتم نیازمند ابزار نیروی انسانی فرهیخته و کار آمد می باشد.

وی افزود: تربیت افراد متخصص و ماهر از عوامل کلیدی و انکار ناپذیر در توسعه پایدار محسوب میشود .لذا هرگونه سرمایه گذاری در توسعه بخشهای مختلف نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی در حوزه تامین وبهسازی  منابع انسانی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان درادامه با تبیین اهداف آموزشهای علمی ـ کاربردی اظهار داشت آموزش های علمی کاربردی ،آموزشهایی است که با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار، ایجاد مهارتها، افزایش بهره وری ، بهنگام کردن و ارتقای معلومات و تجارب  شاغلان، رشد استعدادهای بارز و به فعلیت درآوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و حرف گوناگون، انجام می شود، تا توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به آنان محول می شود به سطح مطلوب برساند.

صدرا ابرقویی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری اظهار داشت:آموزش های مهارت و فنآوری به عنوان بنیانی برای توانمد سازی  سرمایه های انسانی امکان ثروت افرینی و قابلیت دسرسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی مومن،متخصص و کار افرین متناسب با استعدادهای افراد ونیازبازار کار توامان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش های مختلف بومی اعم از دولتی وغیردولتی فراهم می آورد.

صدرا ابرقویی تصریح کرد: نظام آموزش مهارت و فناوری شامل آموزش هایی است  كه با هدف ارتقاء و انتقال دانش كار و فناوری، به هنگام كردن مهارت های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارت و فناوری به صورت آموزش های رسمی و آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی  طراحی و اجرا می شود و با استفاده از فناوری های آموزشی روز و ظرفیت های آموزشی محیط كار، افراد را بر اساس استانداردها و صلاحیت های شغلی و با تاكید بر اخلاق حرفه ای برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار تا سطح مطلوب تربیت مینماید.

صدرا ابرقویی اظهار داشت :متقاضیان آموزش مهارت و فناوری پس از طی نمودن مراحل نظری و دانش پایه، بخش مهارتی دوره را در محیط كار واقعی و یا شبیه سازی شده زیر نظر مدرسانی كه از میان متخصصان و مدیران بخش كار انتخاب می شوند، طی می نمایند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت این آموزشها می تواند کاربست علم و فن آوری را در کشور تسریع نموده ودر نتیجه فاصله ایده تا پدیده را کاهش دهدو از هدر رفت زحمات نخبگان کشور با گسترش آموزش های مهارتی در سطوح مختلف تحصیلی جلوگیری کند.


نظر شما :