Aryanic
صفحه اصلي > اخبار 

اخبار > نشست خبری دکتر احمدی به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه

 


  چاپ        ارسال به دوست

نشست خبری دکتر احمدی به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی : دكتر «محمدصالح احمدي» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد بمناسبت ربع قرن فعاليت اين دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين دانشگاه كه دانشگاهي جوان در كشور محسوب مي‌شود با توجه به خلاء و نبود نهادي براي احصاء  نيازهاي مهارتي بازار و آموزش نيروي انساني براي رفع اين نيازها شكل گرفته و در همين راستا نيز آموزش را برعهده متوليان بخش اشتغال كشور واگذار كرده و خود نيز عهده‌دار تصويب دوره‌ها و نظارت بر برگزاري مطلوب دوره‌هاي آموزشي دارد.

وي بيان كرد: در حال حاضر نيز 400 هزار دانشجو كه قريب 10 درصد از مجموع دانشجويان كشور را شامل مي‌شوند در بيش از 800 رشته تحصيلي در افزون بر 850 مركز اموزشي وابسته به اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.

دکتر احمدي يادآور مي‌شود: در صورت تحقق چشم‌انداز پايان برنامه ششم توسعه 30 درصد از دانشجويان كشور بايد مهارتي باشند در حالي كه هم‌اكنون به احتساب ساير دانشگاه‌هاي مهارتي كشور اين تعداد 15 درصد از كل دانشجويان كشور را شامل مي‌شود و تحقق اين مهم نيازمند توجه جدي‌تر متوليان امر به اين موضوع است.

به گفته وي، اين وضعيت دانشجويان مهارتي در كشورمان در حالي است كه در كشوري مانند آلمان 70 درصد دانشجويان مهارتي و تنها 30 درصد در رشته‌هاي نظري شاغل به تحصيل هستند.

وي يكي از عمده مشكلات در راستاي تحقق اين موضوع در كشورمان را غلبه فرهنگ اشتباه مدرك‌گرايي در مقابل مهارت‌گرايي ذكر كرد و گفت: البته عمدتاً به دليل سرخوردگي خانواده‌ها و دانشجويان در قبال مدرك‌گرايي، در سال‌هاي اخير شاهد كم‌رنگ شدن اين فرهنگ در جامعه هستيم.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اشتغال قريب 82 هزار دانشجو در مراكز دانشگاهي استان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر شش هزار دانشجو يعني حدود 7.5 درصد از مجموع دانشجويان استان در 23 مركز آموزشي اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.

وي در مورد رشته‌هاي آموزشي اين دانشگاه نيز گفت: فعاليت‌هاي آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي يزد با توجه به مزيت‌هاي شناسايي شده در استان شامل گردشگري، فناوري اطلاعات و صنعت در چهار گروه مديريت اجتماعي، فرهنگ و هنر، كشاورزي و صنعت انجام مي‌شود و رشته‌هاي اموزشي نيز در هر دوره براساس نيازهاي جامعه بررسي و تاييد يا رد مي‌شود.

احمدي از ديگر فعاليت‌هاي اين دانشگاه به برگزاري دوره‌هاي آموزشي تك پودماني كه شامل تنها چند درس مي‌شود، اشاره و تصريح كرد: اين دوره با توجه به مزيت‌هايي مانند كوتاه مدت بودن و داشتن مخاطبان وسيع و خواهان مهارت‌آموزي نه دريافت گواهينامه،‌ مي‌تواند در رفع سريع و موثر مشكل اشتغال بيسار حائز اهميت باشد.

وي با اشاره به تاكيد دانشگاه بر ارتقاي كيفيت دوره‌هاي آموزشي گفت: خوشبختانه براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته بيش از 80  تا 90 درصد از فارغ‌التحصيلان دانشگاه جامع علمي كاربردي جذب بازار كار مي‌شوند، هر چند كه اندكي نيز قبل از فارغ التحصيلي شاغل هستند.

وي با اشاره به فعاليت 23 مركز آموزشي علمي كاربردي در استان يزد، از لغو پذيرش دانشجو در دو مورد از اين مرازك با توجه به عدم رعايت حداقل‌هاي اموزشي خبر داد و گفت: البته با برخي از مراكز نيز خاتمه همكاري داده‌ايم و برخي نيز در شرف ادغام هستند.

احمدي در پايان از برگزاري مراسم گراميداشت بيست و پنجمين سالگرد تاسيس اين دانشگاه در تهران خبر داد و اعلام كرد: در اين مراسم چهار مركز از مجموع 850 مركز فعال در كشور، برتر شناخته و تجليل شدند كه خوشبختانه مركز علمي كاربردي بهزيستي تفت يكي از اين مراكز بود.

 


١٤:٣٧ - سه شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٦    /    عدد : ٢٨٣٦٦    /    تعداد نمایش : ١١٠